Aug 29, 2010

Perjuangan Terakhir


Perjuangan menegakkan Islam tidak pernah berakhir. Namun, perjuangan yang satu ini bakal berakhir. Hatta sesiapa pun tidak mampu menghalangnya dari berakhir.

tanpa kita sedar, masa yang diberi semakin suntuk. Hari silih berganti, detik masa kian berlalu. Hanya berharap agar di masa akan datang dapat bertemu kembali dengan perjuangan ini.

Ya, itulah Ramadhan. Ramadhan semakin meninggalkan kita semua. Bulan 'pesta ibadah' ini sudah hampir 20 hari bersama kita. Kini ia bakal melabuhkan tirai pahalanya.

Perlu diakui, Ramadhan kini sudah tiba ke kemuncaknya. Ya, ia sudah tiba ke kemuncaknya. Detik inilah 10 malam inilah detik terpenting dalam Ramadhan.


Dalam detik terakhir ini seperti kebanyakkan riwayat mengatakan di malam ini terdapatnya malam Lailatul Qadr. Malam dimana satu ibadah kita bersamaan kita beribadah seribu bulan lamanya.

Sangat menarik!

Jadi, marilah kita bersama-sama meningkatkan ibadah kita di malam hari. Selain meningkatkan lagi ketaqwaan kita kepada Allah SWT.

Moga 10 malam terakhir ini bakal menenangkan hati kita yang ‘tenat’ sebelum ini. Seterusnya mendidik nafsu kita tunduk pada akal kita yang dipandu al-Quran dan as-Sunnah.

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 .: Ahli Parlimen 2030 :.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan