Aug 24, 2011

Tahniah Rakyat Libya! Syabas Kalian…


Regim Gadaffi selama lebih 40 tahun memerintah Libya akhirnya tumbang jua. Tambah menarik ianya tumbang di tangan rakyat yang tanpa mengenal erti penat lelah selama hampir 6 bulan berjuang menuntut kebebasan.

Akhirnya, pada 10 malam terakhir Ramadhan ini, mereka berjaya juga memperoleh kebebasan yang mereka inginkan. Syabas dan tahniah di ucapkan kepada rakyat Libya yang tanpa mengenal erti lelah berjuang menuntut kebebasan untuk mereka.

Setelah dua regim negara Arab sebelum ini tumbang, akhirnya satu lagi regim tumbang di tangan rakyat. Inilah yang dikatakan kuasa rakyat. Pemimpin yang menyalah guna kuasa rakyat akhirnya akan tumbang di tangan rakyat.

Pengajaran ini seharusnya diambil oleh kita semua. Baik pemimpin politik mahupun pemimpin suatu perniagaan. Pemimpin harus melaksanakan amanah yang diberikan dengan sebaiknya. Semoga kisah Libya ini menjadi satu pengajaran berguna buat kita semua.

1 ulasan:

ZWAN SABRI said...

pemimpin yang zalim macam gadaffi tu mmg wajar ditumbangkan.. ;)


MySuaraBlog: Awas Lelaki Berumur 15-25 Tahun

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 .: Ahli Parlimen 2030 :.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan