Aug 20, 2009

Kemunculannya Sangat-Sangat dinantikan...



Hampir setahun ia meninggalkan kita, kini ia muncul kembali. Ya, Bulan Ramadhan al-Mubarrak telah tiba. Ianya sangat-sangat didambakan oleh setiap insan yang menghambakan dirinya hanya pada Allah SWT. Didalamnya terdapat pelbagai rahmat dan berkat.

Apakah perasaan kita apabila tiba-tiba kita didatangi oleh seseorang. Kemudian dia membuat satu tawaran yang sangat hebat? Kerjanya mudah dan senang. Hanya perlu memujinya sahaja dan kita akan diberikan RM1000?? Percayalah orang yang tidak siuman sahaja yang akan menolak tawaran tersebut.

Ya, itu adalah diantara fadilat yang terkandung pada bulan Ramadhan. Terdapat banyak lagi fadilat-fadilat lain yang telah dikurniakan pada kita. Ianya terpulang pada diri kita bagaimana kita hendak memanfaatkanya dengan sebaik mungkin.

Kemudian, pada bulan ini juga terdapat pelbagai hikmah yang tersembunyi. Antara yang pasti terkesan adalah perut kita. Setelah hampir setahun perut kita menerima pelbagai bahan yang pelbagai. Kini telah tiba masanya untuk perut tersayang ini berehat dan dipulihkan kembali. Tempoh sebulan yang bakal dilalui pastinya satu tempoh yang cukup untuk perut kita kembali kepada normal. Tambahan pula, perkara ini diakui sendiri oleh para pakar dan doktor.

Akhirnya, penulis ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada para pembaca sekalian. Gunakan sebulan yang ada dengan sebaiknya. Ingatlah, setiap amalan yang kita lakukan akan dibalas berlipat kali ganda oleh pencipta kita. Jadi ayuh marilah kita bersama-sama melakukan ibadat pada bulan Ramadhan ini dengan semaksimum mungkin. Semoga ianya menjadi Ramadhan yang terbaik buat diri kita semua, Amiinn..

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 .: Ahli Parlimen 2030 :.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan