Sep 17, 2009

Selamat Bercuti Semua..


Hati ini berasa sangat gembira bercampur duka. Hati ini sedih kerana hari raya bakal menjelma. Ia bermakna Ramadhan bakal melabuhkan tirainya pada tahun ini. Apapun harapanku semoga puasa dan ibadahku sepanjang bulan ini diterima oleh Allah SWT. Aku juga berharap semoga dapat bertemu lagi dengan bulan yang penuh keberkatan dan kemuliaan ini.

Bila raya semakin hampir, ia bermakna cuti semester semakin hampir. Rakan-rakan sekolejku semakin ramai yang sudah pulang ke kampung halaman masing-masing untuk bertemu dengan keluarga tersayang. Ada yang pulang ke utara, selatan, pantai timur dan tidak dilupakan di Sabah dan Sarawak. Semoga kalian selamat sampai kedestinasi dan selamat pulang juga ke universiti nanti.

Bila sebut pasal pulang ke kampung, pastinya di hati kita akan teringat-ingat kepada kedua orang tua kita. Orang yang telah melahir dan membesarkan kita sehingga kita berjaya hari ini. Tanpa mereka, siapalah kita ini. Gunakanlah peluang ini untuk menyumbang bakti kepada mereka. Kepada yang telah tiada ibu dan ayah, banyak-banyakkan berdoa semoga roh mereka dicucuri rahmat oleh Allah SWT. Amiinn..

Pengalaman pulang ke kampung pastinya sangat berbeza dengan keadaan di Bandar. Kampung merupakan tempat yang tenang lagi permai. Ianya sangat berbeza dengan di Bandar yang bingit lagi sesak setiap hari. Ditambah lagi dengan banggunan yang tinggi mencakar langit. Kampung merupakan tempat kita kembali kepada keadaan asal dimana keadaan kita merasa tenang dan damai. Bebas dari sebarang masalah yang merunsingkan. Pesanku gunakanlah kesempatan masa cuti ini dengan sebaik mungkin. Kita tenangkan fikiran kita yang telah dipenuhi dengan pelbagai anasir yang tidak diingini.

Akhirnya, penulis ingin mengucapkan selamat bercuti kepada semua. Semoga cuti kali ini dimanfaatkan dengan sebaiknya. Rapatkan hubungan dengan ahli keluarga masing-masing. Janganlah disia-siakan masa cuti yang telah diberikan. Bantulah ahli keluarga masing-masing dalam membuat persiapan menyambut Hari Raya yang bakal tiba tidak lama lagi. Semoga kalian selamat sampai ke destinasi masing-masing-(^^,)v

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2009 .: Ahli Parlimen 2030 :.. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan